المواضيع الأخيرة | » شرح PLC بالعربي للمبتدئين2019-11-21, 11:30 من طرف tarek_tito22 » موضوع مهم جدا لكل طلبة وخريجين قوي والات كهربيه2019-11-21, 11:24 من طرف tarek_tito22 » شرح مبسط للانفرتر2014-12-24, 13:44 من طرف جمال احمد ابراهيم » دورات مساحية وكورسات2014-10-20, 02:32 من طرف جمعية المساحة المصرية » نساعدك فى تخطى ازمات حياتك2014-09-14, 13:18 من طرف علاج نفسى » برمجة الميكروكنترللر ببرنامج Flowcode2014-02-20, 04:43 من طرف gamalmehdar » دورة التسويق الألكترونى للمدرب الدولى / دكتور رامى يوسف2013-01-01, 09:11 من طرف محبى د رامى » دورة اعداد المدربين بشهادة معتمدة من معهد اكسفورد للتدريب والاستشارات2013-01-01, 09:03 من طرف محبى د رامى » تقرير مفصل عن كيفية بناء منزلك – مرحلة العظم2012-11-26, 13:48 من طرف الموج » دوائر التحكم في المحركات2012-07-16, 23:48 من طرف عبدة ابوهاشم » التحكم ف المحركات ب plc2012-07-11, 20:10 من طرف اشرف نصوحى » كيف يعمل المحول الكهربائي2012-06-27, 12:05 من طرف tarek_tito22 » شرح scada للا حتراف 2012-06-27, 12:01 من طرف tarek_tito22 » فحص وصيانة المحولات2012-06-27, 11:56 من طرف tarek_tito22 » فوائد تقليل معامل القدرة 2012-06-27, 11:49 من طرف tarek_tito22 » مقارنة بين iec & nema 2012-06-27, 11:44 من طرف tarek_tito22 » اضخم اسئلة واجوبة في الكهرباء2012-06-01, 08:29 من طرف tarek_tito22 » انواع المصابيح المستخدمة في الانارة2012-06-01, 08:25 من طرف tarek_tito22 » انواع المصابيح المستخدمة في الانارة2012-06-01, 08:18 من طرف tarek_tito22 » دائرة مفتاح تعمل بالأشعة تحت الحمراء IR2012-06-01, 08:13 من طرف tarek_tito22 » شرح إلكترونيات الحاسب لتعليم الدوائر الرقميه2012-06-01, 08:09 من طرف tarek_tito22 » شرح avr بواسطة برنامج ماثلاب matlab2012-06-01, 08:06 من طرف tarek_tito22 » كل ما تريد ان تعرفه عن المحول الكهربى2012-06-01, 08:02 من طرف tarek_tito22 » أجهزة إنذار الحريق2012-04-07, 03:53 من طرف tarek_tito22 » STEPPER MOTOR & microcontroller2012-04-07, 03:49 من طرف tarek_tito22 » اسئلة المقابلات الشخصية لمهندسى الكهرباء2012-04-07, 03:45 من طرف tarek_tito22 » فكرة عامة عن السلالم المتحركة 2012-04-05, 12:09 من طرف tarek_tito22 » automatic control كورس2012-04-05, 12:05 من طرف tarek_tito22 » الأمريكية الايطالية لاصلاح الغسالات والثلاجات2011-09-21, 08:50 من طرف االامريكية الايطالية » تتذوقون معي أنواعاً مختلفة من الشورباااات 2011-09-19, 04:35 من طرف بسام ميخائيل |
|
| تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول | |
| | كاتب الموضوع | رسالة |
---|
SOBHI Admin
عدد المساهمات : 223 تاريخ التسجيل : 22/11/2010
| موضوع: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-02-08, 15:10 | |
| | |
| | | AHMED مشرف سوبر
عدد المساهمات : 142 تاريخ التسجيل : 27/11/2010
| موضوع: رد: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-06-10, 02:13 | |
| | |
| | | nasr kamal عضو عادي
عدد المساهمات : 19 تاريخ التسجيل : 27/11/2010
| موضوع: رد: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-06-10, 02:18 | |
| [center]Two Stroke Engine
- يستخدم هذا المحرك لانجاز كل ما كان يفعله stork 4 و لكن هنا مع stork 2 فقط
(الكرات الخضراءتمثل الشحنه الجديده من الوقود + الهواء .. والكرات الرماديهتمثلالعادم ... والون البرتقالييمثل شعله الاحتراق)
Intak
[b]Intake... The fuel/air mixture is first drawn into the crankcase by the vacuum created during the upward stroke of the piston. The illustrated engine features a poppet intake valve, however many engines use a rotary value incorporated into the crankshaft في البدايه .. فان شحنه الهواء و الوقود .. يتم ادخالها عن طريق valve ..و يتم ادخالها عندما يكون المكبس في اعلي مشواره (كما هو موضح في الرسم)During the downward stroke the poppet valve is forced closed by the increased crankcase pressure. The fuel mixture is then compressed in the crankcase during the remainder of the stroke اثناء هبوط المكبس .. فان قوه الضغط تذداد علي الvalve مما تودي الي اغلاقهو في نفس الوقت يتم رفع الشحنه الي غرفه الاحتراق ليتم حرقها. CompressionCompression... The piston then rises, driven by flywheel momentum, and compresses the fuel mixture. ( At the same time, another intake stroke is happening beneath the piston يبدا المكبس في كبس الهواء و الوقود لزياده ضغطهم ..و في نفس الوقت يبدا عمليه دخول لشحنه هواء جديده (كما هو موضح بالرسم) PowerPower... At the top of the stroke the spark plug ignites the fuel mixture. The burning fuel expands, driving the piston downward, to complete the cycle بعد الانتهاء من عمليه كبس الهواء مباشره .. تبدا شعله الاحتراق spark plug في حرق الهواء و الوقود بعد وصولهم الي ضغط كبيير لكي يسهل احتراقهم.. و يتولد عن هذا الاحتراق انه يدفع المكبس بقوه كبيييره جداا الي الاسفل و هذه القوه الكبييره هي قوه المحرك التي نستفيد منها a two stroke engine is usually more powerful than a four stroke engine of equivalent size [size=21]Transfer & ExhaustTransfer & Exhaust... Toward the end of the stroke, the piston exposes the intake port, allowing the compressed fuel/air mixture in the crankcase to escape around the piston into the main cylinder. This expels the exhaust gasses out the exhaust port, usually located on the opposite side of the cylinder. Unfortunately, some of the fresh fuel mixture is usually expelled as well اثناء هبوط المكبس .. فانه يسمح بخروج الشنحه المحترقه و في نفس الوقت يسمح بدخول الشحنه الجديده لكي يتم احتراقها داخل غفه الاحتراق (كما موضح بالرسم)يستخدم هذا المحرك في ...( متسكلات البحر - درجات بخاريه خفيفه - نماذج الطائرات - درجات ناريه خفيفه - ...) * للاسف فان هذا المحرك اسوء بكثير من المحرك السابق من حيث انه ملوث جدااا للبيئه بسبب هروب كميات كبيره من الوقود الغير محترقه خارج اسطوانه الاحتراق. [/size][/b][/center] | |
| | | nasr kamal عضو عادي
عدد المساهمات : 19 تاريخ التسجيل : 27/11/2010
| موضوع: رد: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-06-10, 02:23 | |
| | |
| | | nasr kamal عضو عادي
عدد المساهمات : 19 تاريخ التسجيل : 27/11/2010
| موضوع: رد: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-06-10, 02:33 | |
| [center][b]Atkinson EngineThe Atkinson engine is essentially an Otto-cycle engine with a different means of linking the piston to the crankshaft. It was originally designed to compete with the Otto engine, but without infringing on any of Otto's patentsهو يعتبر مثل محرك Otto-cycle engine و لكن بطريقه مختلفه لربط ال piston مع ال crankshaft .. و هو صمم خصيصا لكي ينافس محرك Otto-cycle في التصميم و لكن مع مراعاه حقوق محرك Otto-cycle في براءه اختراعه . # يتبع ان شاء الله # [/b][/center] | |
| | | nasr kamal عضو عادي
عدد المساهمات : 19 تاريخ التسجيل : 27/11/2010
| موضوع: رد: تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول 2011-06-10, 02:37 | |
| [center] Atkinson Engine The Atkinson engine is essentially an Otto-cycle engine with a different means of linking the piston to the crankshaft. It was originally designed to compete with the Otto engine, but without infringing on any of Otto's patents هو يعتبر مثل محرك Otto-cycle engine و لكن بطريقه مختلفه لربط ال piston مع ال crankshaft .. و هو صمم خصيصا لكي ينافس محرك Otto-cycle في التصميم و لكن مع مراعاه حقوق محرك Otto-cycle في براءه اختراعه . # يتبع ان شاء الله # [center][center][center] Turbojet .يعتمد هذا المحرك علي احتراق الاكسجين من الهواء الجوي At the front of the engine, the turbine shaft drives a compressor. The compressor works a lot like the turbine only in reverse. Its purpose is to draw air into the engine and pressurize it.في البدايه فان الهواء يدخل علي الcompressor[size=16]و الذي يقوم بدوره في ضغط الهواء بقوه Fuel continuously burns inside a combustion chamber just like the rocket. The expanding gasses escape out the nozzle generating thrust in the opposite direction. عند دخول الهواء المضغوط الي غرفه الاحتراق .. فانه يتم اشعاله بواسطه شعله للاحتراق فيتم بذلكارتفاع حرارته و ضغطته بصوره كبيره و من ثم عند خروجه من الغرفه فانه يولد قوه الدفع التي يخرجها المحرك Now the differences: On its way out the nozzle, some of the gas pressure is used to drive a turbine. A turbine is a series of rotors or fans connected to a single shaft. Between each pair of rotors is a stator -- something like a stationary fan. The stators realign the gas flow to most effectively direct it toward the blades of the next rotor بعد اكتمال احتراق الهواء و الوقود و عند خروجه فاننا نستخدمه لكي نشغل التربينه و هيا مجموعه من الريشمتصله مع بعضها البعض علي محور واحد .. و لكي نتاكد من ان الهواء سيقوم بلف التربينه فاننا نضع statorبين كل مروحتين من مراوح التربينه .. و فائدته انه يحدث توجيه للهواء المحترق بحيث يعمل دوران جيد للتربينه # يتبع ان شاء الله # Steam Locomotive Engine[/center] Steam engines like this drove trains from the early 1800s to
the 1950s ( الكرات الحمراء تمثل شحنه الهواء الجديده ..الكرات الخضراء و تمثل الهواء المحترق مع الوقود )
In a steam engine, the boiler (fueled by wood, oil, or coal) continuously boils water in an enclosed chamber creating high-pressure steam في المحركات التي تعمل بالبخار .. فان تسخين و غلي الماء يتم باستمرار داخل غرفه لتكوين بخار الماء و يكون ضغطه مرتفع.
Steam from the boiler enters the steam chest and is admitted to the front end of the cylinder by the valve slide (illustrated in blue). The high pressure steam presses the piston backward, driving the engine wheels around one half turn يتم دخول البخار الي الاسطوانه الاولي لكي يتم ضغطه .. و يدخل بواسطه valve slide الموضح باللون الازرق ..
At the end of the piston stroke the valve shifts, allowing the expended steam to escape through the exhaust port (underneath the blue valve slide).The high pressure steam escapes in a quick burst giving the engine its characteristic choo choo sound عند انتهاء المكبس من مشواره .. فان المحبس الازرق يسمح بخروج الهواء المحترق للاعطاء قوه الدفع ..و بما انه هواء علي ضغط عالي و يخرج بسرعه ايضا فان لخروجه صوت مميز و هو صوت القطارات التي نسمعها
At the same time, the valve slide begins admitting high pressure steam to the back end of the cylinder. This presses the piston forward, pulling the engine wheels around another half turnفي نفس الوقت .. فان الvalve يسمح بمرور ضعط عالي في الاسطوانه الخلفيه ..و هذا الضغط يساعد المكبس علي ضغط علي طرد الهواء المحترق. [center] Oscillating Steam Engine This style steam engine employs the cylinder as the steam valve It operates on the same principle as the locomotive steam engine( الكرات الحمراء تمثل شحنه الهواء الجديده ..الكرات الخضراء و تمثل الهواء المحترق مع الوقود ) Steam from the boiler enters the power manifold and is and is admitted to the top end of the cylinder when the cylinder port aligns with the manifold port. The steam presses the piston downward, driving the flywheel around one half turn At the end of the stroke the cylinder shifts, exposing the top port to the exhaust manifold. The expended steam is released At the same time, the bottom cylinder port, aligns with the power manifold, admitting steam to the bottom end of the cylinder. This presses the piston upward, driving the flywheel around another half turn At the end of the stroke, the bottom port aligns with the exhaust manifold, releasing the expended steam Due to its exceedingly simple construction, this type of engine is popular in working toy steam engines, including one I had as a kid. An even simpler type employs power in only one direction, relying on flywheel momentum to carry the piston around for the remainder of the cycle. This is called a single acting engine. The type illustrated here is a double acting engine |
At the end of the forward stroke, the steam is released from the .(rear portion of the cylinder (another choo # يتبع ان شاء الله # [/center] [/center] [/center] [/size][/center] CO2 Motor This style engine could be powered by steam (I've heard of at least one) but is more commonly seen in small model airplane engines powered by compressed air or CO2 (carbon dioxide) gas. The popular Air Hogs toy airplanes are propelled by this style motor At the top of the stroke, the pin on the cylinder presses the ball valve upward, admitting high pressure gas into the cylinderعند ارتفاع المكبس الي اعلي مشواره فانه يضغط علي الكره الموضحه في الرسم .. مما يسمحبمرور الغاز الي داخل غرفه الاحتراق The gas expands, driving the piston downward when the piston advances past the exhaust port, the high-pressure gas is released Flywheel (or propeller) momentum carries the piston upward to complete the cycle This animation also illustrates the CO2 reservoir, or "fuel tank." Compressed CO2 is a liquid and becomes a gas as the pressure is released... Another way to state this is that the liquid CO2 boils at normal atmospheric temperature and pressure, so one might say this engine runs on "CO2 steamModel engines of this type have been made to incredibly small dimensions. Stefan Gasparin produces one with a displacement of only 3.2 cubic millimeters!
Revolving Cylinder EngineThis is yet another of Marlyn Hadley's6 model engines. The inventor is not knownThe valve is not illustrated, but is apparently a rotary type, admitting steam to one end of the cylinder at a time |
[/center] | |
| | | | تريد أن تعرف كل شيء عن محرك الديزل ( أقرا هذا الكتاب ) منقول | |
|
مواضيع مماثلة | |
|
| صلاحيات هذا المنتدى: | لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
| |
| |
| |